5 en 6 juli - Reisverslag uit Lugonjo, Oeganda van Ellen,Sandra en Cora - WaarBenJij.nu 5 en 6 juli - Reisverslag uit Lugonjo, Oeganda van Ellen,Sandra en Cora - WaarBenJij.nu

5 en 6 juli

Blijf op de hoogte en volg Ellen,Sandra en Cora

07 Juli 2017 | Oeganda, Lugonjo

Woensdag een laatste ochtend lichamelijke arbeid "in het veld". We hebben nogmaals een dish reck gemaakt. Deze keer van tevoren een houtzaag laten kopen waardoor het werk een stuk makkelijker en sneller was. Toch was het ook deze keer een zware klus.
In de middag "change of program". Momenteel geen zaadjes te koop dus konden deze ook niet geplant worden in de groententuin.....
We hadden een erg leuk alternatief: onze teennagels laten knippen, vijlen en lakken door de plaatselijke pedicure. Hier in Oeganda zijn dat vooral mannen. Het was een heel spektakel met een prachtig resultaat!

Donderdag in de ochtend een laatste keer naar het kleuterschooltje. Kleurpotloden, puntenslijpers en leesboekjes gebracht. Door een gift van een mw uit Nederland konden we deze spullen aanschaffen en door ze lokaal aan te schaffen de lokale economie een beetje steunen.
In de avond een Oegandees feestje georganiseerd. Eten, dansen en verschillende speeches! En dat allemaal speciaal voor ons. Het was een hele happening. In onze nieuwe jurken van Afrikaanse stof zagen we er prachtig uit!

• 07 Juli 2017 - 20:30

Ma En Pa Van Der Vliet:

Hallo Dames,wat hebben jullie veel gedaan maar het eind was gezellig
    wij wensen jullie een goede terugreis gr. van ons